Höst schema-   25/8-22/12-19

MåndagTisdagOnsdag

TorsdagFredag


LördagSöndag
7:00-11:00
Yoga Mysore Style
10.00-11.15
Senior Yoga


7:00-11:00
Yoga Mysore Style


9.00-10.30 Ej 2/11
Vinyasa Flow
Time to play:)






9:00-12:00
Yoga Mysore Syle

9:30-10:45
Hatha Yoga Mjuk
9:30-11:00
Ashtanga
Grund 1+2
10.30-12.00 Ej 2/11
Mysore Style
10.30-11.50 Ashtanga Grund 1
(alla nivåer
välkomna in:)
10:30-12:00
Ashtanga Grund 2
11.15-12.30
Yoga med baby.
18.00-19.15
Hatha Yoga Mjuk
Soft Flow
17.30-20.20
Yoga Mysore Style
17:30-19:00
Ashtanga Gund 2
17.00-20.00
Yoga Mysore Style
18:30-19:50
Yin/Moon Yoga
Jenny
16.00-17.20
Yoga för Gravida
Ej 24/11
Drop in välkomna!
19.15-20.20
Restorativ
Yin Yoga &
Guidad Meditation


19:00-20:20
Ashtanga
Grund 1
18.30-20.00
Ashtanga
Grund 2+(1)






Klassbeskrivning:

Grundkurs - nybörjare, introduktion till ashtanga yoga
För er som är nybörjare eller startar igen. Vi orienterar oss i andning & rörelse i ashtangayogans sekvenser, i solhälsningar, stående/sittande och avslutande asanas. Vi tränar på Udjjayi andning, och på att vända blicken innåt. Redan från start får vi utrymme att röra oss i individuell takt. Vi lär oss rörelserna utifrån vår egen plats i livet/Yogan är för alla åldrar och kroppar.

Fortsättningsklass
För er som gått en termin eller mer på ashtanga yoga. Vi fortsätter att fördjupar våran kunskap om Udjjaya andning, Asana och alla 8 delar av Ashtanga yoga.
Att få flöde i andningen och att hitta linjer och sträcka ut, leka och vara allvarlig i kropp och knopp.
Ger tid att etablera en regelbunden practice.
Vi fortsätter att koppla ihop rörelserna och jobbar mera självständigt.
Ashtanga yogans ursprung är att praktisera individuellt i sin egen takt och form.

Mysoreklass/Self practice
Du kan komma in och starta när du vill, men är klar när klassen slutar. Vi praktiserar självständigt i egen takt med asana, andning ujjayi, och vinyasa.
Vi på yogakala vill förmedla ett hälsosamt, terapeutiskt (chikitsa) sätt att steg för steg (vinyasa) bygga upp sina Yoga övningar.  Att förstå och utveckla en stark grund och gynnsamma linjer i positionerna såväl som att ha det roligt och vara lekfull på mattan.  Lärare finns på plats för att guida i teknik och justera individuellt.  Ni är välkomna in för att göra restorativ yoga eller meditera på mysore klasserna.

Yin/RestorativYoga
Ett lungt, djupgående sätt att utföra sina övningar. Vi tar längre tid på oss (3-8 min)
att stanna i positionerna, landar ner i parasympatiska nervsystemet, Ida(moon nadi) helande
och läkande. Ligament och bindeväv runt dom inre organen och musklerna mjuknar.
De flesta positionerna utförs sittande eller liggande. I stillhet utforskar vi vårat inre.
Ni är varmt välkomna in på mysore klasserna för att göra restorativ yoga eller meditera.

Hatha Yoga
Hatha Yoga är ett begrepp som innefattar all form av fysisk yoga.  Ordets uppbyggnad Hatha och Yoga betyder sol och måne. Genom att utföra yoga balanserar man två motsatta krafter, yin och yang. Det finns många olika varianter av fysiska yogaformer, men deras gemensamma mål är balans genom självinsikt.

♥  Lördagar Vinyasa
En lekfull klass med flöde och linjer...Vi assisterar i par och avslutar med en kort meditation.

Rehab Yoga
Vi startar med andningsövningar, mjuka rörelser från ashtangayogan.  Passet avslutas med yoga nidra.  Ingen förkunskap behövs. Alla är välkomna!

Yoga lugn
Vi åtgår från ashtanga yogans rörelser. Sol hälsning A. stående och sittande rörelser.
Avslutar med restorativa positioner på bolster, eller skulderstående.Det finns utrymme att följa sin dagsform under hela passet. Ibland har vi mer energi och ork ibland behöver vi ett lugnare
yogapass. Allt är gott!  Vi använder block och filtar.